Інформація для батьків майбутніх першокласників
"Модель особистості першокласника"
«Ваша
власна поведінка – найвиразніша річ.
Ви
думаєте, що виховуєте дитину тільки тоді,
коли з
нею розмовляєте чи наказуєте її.
Ви
виховуєте її кожну мить вашого життя,
навіть
тоді, коли вас нема вдома»
А.С. Макаренко
Бувають у житті
людини моменти, які порушують звичайний перебіг подій. Серед них – початок
навчання в школі. Діти йдуть до школи з шести років, а це, звичайно, багато що
міняє – і для сім’ї, і для школи. Школа, ранець, форма, клас – усе це вносить і
в побут, і в буття не тільки дитини, але й усієї родини принципову новизну.
Адже саме від батьків залежить чи розвинеться у дитини бажання йти до школи,
залучатись до спільної діяльності з учителем.
Період 5–6 років –
старший дошкільний вік. Він є дуже важливим у розвитку пізнавальної,
інтелектуальної та особистісної сфери дитини. Його можна назвати базовим віком,
коли закладається до 90% усіх рис особистості дитини. У цьому віці дитина
вбирає всю пізнавальну інформацію. Наукою доведено, що в цьому віці людина запам’ятовує
стільки інформації, скільки вона не запам’ятає потім ніколи в житті.
Щодо бажання
вчитися, стати школярем, то воно з’являється у більшості дітей під впливом
дорослих. Дитина відчуває, що їй уже мало тільки гратися, вона уже доросліша і
школа відкриє для неї можливість виявити свою дорослість.
Допомогти дитині
стати учнем маємо ми – дорослі. Маємо і можемо, якщо об’єднаємо зусилля…
Вчителі погоджуються, що нелегко підготувати дитину
до школи. Тому батькам варто набратись сил та терпіння для цього
відповідального та тривалого періоду.
За словами
педагогів під час підготовки до школи батькам, крім соціальної та емоційної
підготовки, варто звертати увагу й на інтелектуальну.
Що мають знати учні
до школи
1.
Називати своє
прізвище, ім’я, по-батькові, вік. Також знати імена батьків та найближчих
рідних (ідеально – розповідати про їхні професії).
2.
Знати домашню
адресу, мобільний телефон мами, номер автобуса, зупинка якого знаходиться поруч
із будинком.
3.
Вміти розрізняти
пори року, називати місяці, частини доби, природні явища.
4.
Чітко вимовляти всі
звуки мови.
5.
Давати прості
відповіді на прослуханий текст (2 – 3 слова), розповідати за сюжетним малюнком
(3 – 4 речення).
6.
Рахувати від 0 до
10 і у зворотному напрямку. Знати назви геометричних фігур. Розуміти значення понять:
"більше", "менше", "попереднє",
"наступне".
7.
Розпізнавати та
співвідносити цифру і число предметів (один – перший).
8.
Вміти виокремлювати
"зайве" відповідно до певної теми (наприклад, овочі, тварини,
транспорт, одяг, їжа тощо).
9.
Розмальовувати нескладні
зображення у певних межах та вирізати їх ножицями.
10.
Декламувати раніше
вивчені вірші, фрагменти улюблених казок, називати героїв мультфільмів.
Водночас, психологи
вважають, що малеча готова до школи, якщо вона може бути спокійною,
зосередженою на навчанні, слухати вчителя, взаємодіяти в колективі та
виконувати домашні завдання.
Провідна діяльність
у цей період – гра. Характер гри змінюється разом з розвитком дитини.
Спостерігаючи, як дитина грає, про неї можна багато дізнатися.
Дитина повинна
знати, що найближчим часом стане школярем і її вчинки, поведінку оцінюватиме не
лише вона сама («Я хороша»), але й навколишні.
Немає коментарів:
Дописати коментар