Консультація для батьків:
«Як вирішувати
дитячі конфлікти»
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Конфліктна
ситуація може докорінно змінити ваше життя!
Постарайтеся, щоб ці зміни були в кращу сторону!
Конфлікт - ситуація, в
якій кожна із сторін прагне зайняти позицію, несумісну і протилежну по
відношенню до інтересів іншої сторони.
Конфлікт - особлива
взаємодія індивідів, груп, об'єднань, яке виникає при їх несумісних поглядах,
позиціях і інтересах.
Головне
завдання дорослих
- допомогти дітям побачити, що кожна людина, має свої бажання і переживання,
разом знайти вихід із складної ситуації, пропонуючи їм варіанти рішення конфлікту.
Рекомендації,
яких повинні дотримуватися дорослі,
під час
сварки,
що спостерігають між дітьми.
Правило 1. Не завжди слід
втручатися у сварки між дітьми. Адже як у будь-якій іншій діяльності, можна
навчитися вирішувати конфлікти тільки шляхом участі в них. Не заважайте дітям
отримувати такий життєво важливий досвід.
Правило 2. Втручаючись в дитячий
конфлікт, ніколи не займайте відразу позицію одного з дітей, навіть якщо вам
здається очевидним, хто правий, а хто винен. Адже для дитини, яка поводить себе
неправильно, це зовсім не так просто. Тому ваш швидкий суд він сприйме як несправедливість
і упередженість, тобто не стане продовжувати спілкування, в якому ви виступаєте
арбітром.
Правило 3. Розбираючи
конкретну ситуацію сварки, не прагнете виступати верховним суддею, визначаючи
правих і винуватих і вибираючи міру покарання. Краще не робити з особистих
конфліктів аналог юридичного розгляду. Спробуйте привчити дітей до думки, що,
хто б не почав сварку, відповідальність за подальший розвиток подій несуть
завжди двоє. Робіть акцент не на "хто винен"?, а на "що
робити"?. Направити в це русло увагу дітей, що посварилися і прагнучих
помсти, часто допомагає почуття гумору.
Правило 4. Допомагаючи
дітям вийти з конфлікту і звільнитися від образи, що накопичилася, і злості,
стежите за тим, щоб вони не переходили на осіб. Говорячи про те, що їх
засмутило або обурило, вони повинні описувати саме дії і слова партнера, а не
його фізичні або особові недоліки.
Правило 5. Якщо ви намагаєтеся допомогти врегулювати конфлікт між двома своїми власними дітьми, то докладіть зусилля, щоб у дітей не виникло відчуття, що одного з них (хто виявився не винен або чия провина менша) ви любите більше. Не забудьте вголос пояснити своїм дітям, що ви дуже любите їх обох, що б вони не зробили, і тому їх сварки дуже вас засмучують.
Стратегія
поведінки в конфлікті:
Крок №1: Притягнути до себе увагу конфліктуючих сторін (голосом, інтонацією).
Крок №2: Зберігати власну емоційну рівновагу в питаннях рішення дитячих конфліктів.
Крок №3: Прояснити конфліктну ситуацію, реальні проблеми і інтереси обох сторін.
Крок №4: Оцінити обставини, мотиви дітей, за допомогою навідних питань з'ясувати причину конфлікту (що привело до конфлікту).
Крок №5: Працювати з почуттями дітей (техніка активного слухання).
Техніка активного слухання :
ü обов'язково
оберніться до дитини обличчям;
ü якщо дитина засмучена, не ставте йому відразу
питання;
ü будуйте ваші
фрази в ствердній формі, а не у формі питання, наприклад, "щось сталося.
", "він тебе штовхнув і тобі дуже боляче. ", "ти на нього
образився і не хочеш з ним дружити. ";
ü після ствердного
висловлювання - тримаєте паузу;
ü обов'язково
вислухайте обидві сторони учасників конфлікту;
ü вислуховуючи
переживання однієї дитини, дайте зрозуміти поглядом, дотиком, кивком голови
іншій дитині, що ви пам'ятаєте про нього і готові будете вислухати і його.
Крок №6: Спільно
з дітьми сформулювати можливі шляхи рішення, прийнятні для усіх зацікавлених
сторін (техніка позитивних повідомлень).
Техніка позитивних повідомлень
:
ü Хто хоче
розповісти, що сталося? (чи звернення до конкретної дитини).
ü Коли ти. (опис
виконаної дії дитини) може статися, що. (опис можливого результату).
ü Краще.
(пропозиція альтернативного варіанту поведінки кожного з учасників конфлікту).
ü Позитивна оцінка результату гри для учасників (публічна або індивідуальна, згідно ситуації).
Крок №7: Об'єднати конфліктуючі сторони в спільну ігрову діяльність.
Крок №8: Допомогти дітям виконати рішення, якщо потрібно - здійснити перевірку.
Немає коментарів:
Дописати коментар