середа, 24 січня 2024 р.

 Проблемна бесіда для батьків

«Адаптація в середовище дитини з особливими освітніми потребами» 

          Чи віддавати дитину з особливими освітніми потребами у дитячий садок? Це питання непокоїть багатьох батьків.

Дитячий садок – установа важлива як для нейротипових дітей, так і для дітей з особливостями розвитку. Він відіграє чи не найважливішу роль у соціалізації дитини, навчанні самообслуговуванню, тренуванні самостійності. Спостерігаючи за однолітками, дитина швидше набуває необхідних навичок. Варто зазначити, що не тільки дітям з аутизмом та ООП важлива соціалізація, а й для всіх дошкільнят, які пізнають світ  . Адже саме в такому середовищі дітки мають більше шансів прогресувати у розвитку і позбуватися поведінкових проблем.

Адаптація до дитячого садку – той нелегкий період, через який мають пройти всі батьки дошкільнят і відбувається це індивідуально. Дитині зазвичай важко перебувати в новому, незвичному середовищі, тому адаптація вимагає часу, терпіння та злагоджених дій батьків та вихователів.

       З чого починати адаптацію? Насамперед, ще до відвідування дитячого садочка дитина може звикати до колективу однолітків, спостерігати як граються інші дітки на дитячому майданчику, підходити до свого майбутнього садочка разом з мамою. Батьки, в свою чергу, мають обов’язково попереджати про те, що очікує дитину, в позитивному ключі.

     Зазвичай відвідування садочка починається з однієї-декількох годин в перші дні. Спочатку ми ознайомлюємо дитину з садком, наприклад, на прогулянці , де малюку надається свобода дій. Тобто він може вибрати «зону комфорту», сидіти, бігати, спостерігати за тим, що відбувається, гратися наодинці. Так ми маємо змогу побачити які саме ігри, предмети, місця найбільше приваблюють дитину і, враховуючи її вподобання, підбирати активність для налагодження взаємодії. Важливими є заохочення, щоб садок асоціювався в малюка з приємними емоціями.

Надалі потрібно, щоб час, проведений у садочку, збільшувався і дитина включалася в загальний розклад дня та режимні моменти. Для цього не забуваємо про візуальний розклад, адже дитині важливо знати, що її очікує, а нам необхідно, щоб вона робила те, що роблять всі.

Важливою частиною дня є групові заняття. Оскільки дитині спочатку важко бути включеною все заняття, потрібно змінювати вид діяльності. Саме тому, виходячи з базового рівня групових навичок дитини, ми можемо почати з того, що малюк просто сидить за столом декілька хвилин, після чого йде відпочивати. З кожним днем ми все більше залучаємо дитину до групової активності та ігор.

       Таким чином, дитина налагоджує соціальну взаємодію. Ми їй в цьому допомагаємо, попереджуючи її небажані дії, замінюючи їх на соціально прийнятні. Якщо дитині потрібна допомога, ми використовуємо підказки або буквально «працюємо» руками дитини. Згодом, дитина звикає, вивчає розпорядок дня і спокійно відвідує ЗДО.

Отже, процес адаптації настільки індивідуальний, наскільки унікальна кожна дитина, але він є необхідним, бо відвідування дитячого садку зараз – це ще одна перемога на шляху до самостійного повноцінного життя в майбутньому.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  « Експрес-допомога: знижуємо напруження та долаємо тривогу в умовах невизначеності» Мета консультації :  - Надати практичні рекомендації...