Консультація для батьків:
"Корекційні вправи для дітей з порушенням опорно-рухового апарату"
Корекційні вправи з використанням дошки Більгоу
Балансир, він ще відомий
як балансуюча дошка Більгоу (Белгау) – пристрій, який було розроблено для
спеціальних вправ, які є частиною методик стимуляція мозочка. Ці вправи чимось
нагадують лікувальну фізкультуру.
Проблеми мовного розвитку у дітей, часто пов'язують з порушенням роботи мозочка. І хоча ці порушення можуть бути не єдиною причиною проблем з мовою дитини, виправлення дисфункції мозочка, чому сприяє його стимуляція за рахунок балансира, прискорить в рази процеси корекції порушень мовлення ,покращення м’язового тонусу та постави.
Також
вправи на балансирі рекомендують:
Дітей з алалілею,
Дітям аутичного спектру,
Для дітей з ДЦП,
При моторної незручності,
При порушеннях уважності у дітей,
Гіперактивності,
Затримках мовного розвитку,
Поведінкових порушеннях ...
Порушеннями опорно-рухового апарату
За
допомогою вправ на балансуючій дошці поліпшуються такі навички, як:
сприйняття усного та писемного мовлення
механічне читання
математичні обчислення
розвиток пам'яті
фізичні здібності і координацію
балансування
загальна моторика рухів
усвідомлення схеми власного тіла
концентрація уваги.
Завдяки вправам на балансирі, мозочкова стимуляція значно підвищує ефективність корекційних занять з логопедом, психологом, дефектологом. У короткостроковій перспективі досягаються хороші результати в поліпшенні мови, успіхи в навчанні та поведінки дитини.
Методики мозочкової стимуляції, частиною яких є заняття з балансуючою дошкою, активізують розвиток мови, покращують здібності: читання, математики, рукописи, мислення, пам'яті (короткочасної і довготривалої).
Вправи на розвиток еквілібристичної реакції
1. Залізти і злізти з дошки: а) спереду; в) ззаду; з) з обох сторін.
2. Можна використовувати орто-пазли, наприклад, пройти по доріжці до дошки, залізти на дошку, виконати вправу, зійти і повернутися по масажній доріжці до необхідного місця
3. Дитина в положенні сидячи «по - турецьки». Розгойдуючи дошку попросити дитину втримати рівновагу.
4.
Дитина в положенні
сидячи на дошці. Вправи для рук - імітація плавання. Можна двома руками по
черзі.
6.
Можна використовувати вправи на міжпівкульну
взаємодію, наприклад, правою рукою узятися за ліве вухо, а лівою рукою взятися
за праве плече і т. д.
7.
Стоячи на дошці, тримати перед собою
паличку, зробити вдих і на видиху починати прокатувати паличку між долонями,
вимовляючи поставлений звук.
8. Стоячи на дошці,
перенести центр ваги на ліву ногу, вимовляти склад, потім на праву ногу,
вимовляти інший склад або повторити цей ж звук.
9.
Стоячи на дошці, нахилитися вперед,
взяти м'яч, мішечок.
- Розташувати м'ячі попереду і з боків від дошки, попросити
нахилившись, взяти в руки м'яч певного кольору.
- Взятися руками за кінці гімнастичної палиці. Піднявши руки вгору, вимовляти склад, наприклад, «Ра», опустити руки, вимовити «Ри». Далі руки зігнуті в ліктях, палиця розташована на рівні живота, повернутися вліво, витягнути руки і вимовити склад «Ру», повернутися в початкове положення, аналогічну дію виконати, повернувшись вправо і вимовити склад «Ро».
Вправи з мішечками
1. Спочатку стоячи на дошці, обмацували мішечок, здогадуючись, що всередині.
2.
Потім перекладати один
мішечок з руки на руку, над головою, спереду під колінами.
3.
Взяти мішечок в праву руку, відвести
спочатку в одну, потім в іншу сторону, вимовити склад з автоматизованим звуком,
потім, перекласти в праву руку мішечок, підняти руку вгору і вимовити наступний
склад, аналогічні маніпуляції з лівою рукою, далі, тримати мішечок двома
руками, вимовити склад і витягнути руки перед собою.
4. Підкидувати та ловити один мішечок з оплесками.
5.
Підкидати та ловити два мішечки, з
перекладанням з руки на руку та інші вправи.
6.
Кидати мішечки і м'ячик в мішень на
стіні і на підлозі
7.
Кидати мішечок з відхиленням вліво /
вправо, називати слово, попросити повернути мішечок і повторити слово. Цю ж
вправу можна виконати з м'ячиком.
Ці вправи також можна виконувати, закріплюючи мовний
матеріал.
Незважаючи на те, що вся програма в цілому здається
досить простим набором вправ, однак не варто забувати, що при цьому дитині
треба намагатися постійно балансувати на дошці і не падати. Стимуляція
базальних ганглій відбувається за рахунок багатозадачних вправ: спочатку на
координацію рухів, а для дітей старшого віку - і в поєднанні зі звуковими,
мовними вправами.
Ігрова фізкультура, корисна для розвитку дитини у всіх
напрямках, в тому числі для розвитку мови, а також цікавого способу закріплення
мовних навичок.
За допомогою даного методу ми можемо реалізувати
поставлені корекційно-розвиваючі завдання, залучаючи в роботу різні системи
аналізаторів, що дозволяють досягти бажаного результату.
Немає коментарів:
Дописати коментар