четвер, 16 січня 2025 р.

 Терапія обіймами та казкою: створюємо для дитини відчуття безпеки та спокою»

   Наш непростий воєнний час став своєрідним мірилом людяності, милосердя, любові до ближнього. Ми розкриваємо обійми, коли нам радісно або сумно, коли відчуваємо біль, смуток чи потребуємо підтримки. 

Обійми - одна з найбільш дивовижних і доступних речей, які здатні заспокоїти дитину. Обійми знижують рівень стресу, дають відчуття захисту, турботи, любові й розуміння, зцілюють від травм війни. Дитина отримує такі необхідні зараз обійми від рідних та близьких. А ще - від Хібукі, собаки - обіймаки. Хібукі - це унікальна терапевтична іграшка, яка допомагає пережити травму, впоратися з болем, втратою, тривожністю, стресом.    

    Так звана терапія обіймами - надзвичайно дієвий метод лікування. Дослідження показують, що обійми, як і сміх, ефективні під час лікування різних недуг, а також допомагають позбутись депресії та стресу. За словами вчених, правильні глибокі обійми коли серця двох людей немов торкаються один одного, приносять неабияку користь, а саме:

v Обійми викликають відчуття довіри та безпеки. Це допомагає поводитись більш впевнено та відкрито.

v Обійми здатні підвищувати рівень гормону, який допомагає позбутись відчуття самотності та гніву (окситоцину).

v Довгі обійми сприяють виділенню гормону щастя (серотоніну).

v Завдяки обіймам розслабляються м'язи, знімається напруга та стрес, а також - втамовується біль.

v Обійми зміцнюють імунну систему.

v Обійми здатні підвищувати самооцінку.

v Обійми позитивно впливають на нервову систему, заспокоюючи її та покращуючи емоційний стан людини.

v Дія обіймів схожа на медитацію та сміх. Вони вчать нас відпускати погане і насолоджуватись теперішнім моментом.

v Обійми вчать нас дарувати та приймати.

v Енергія, якою між собою обмінюються люди, обіймаючи один одного, - це внесок в їхні стосунки. Він спонукає до співчуття та розуміння.

   Не менш важливим засобом терапії є казка. Дошкільний вік є найбільш важливим періодом формування моральних і загальнолюдських цінностей. Одним з ефективних засобів розвитку доброзичливих взаємин у дітей дошкільного віку є казка.

   Казка активно впливає на почуття і розум дитини, розвиває його сприйнятливість і емоційність. Дитина вчитися розуміти вчинки героїв казки, події казкового сюжету. Діти і казка нероздільні, вони створені одне для одного і тому знайомство з казками допомагає у вирішенні морального виховання дітей дошкільного віку.

На практиці казки поділяють на кілька категорій, залежно від питання, яке виникло, або проблеми, яку необхідно вирішити.

·         Казки для подолання страху темряви, страх відвідування лікаря і т.п.

·         Казки для активних, гіперактивних дітей

·         Казки для дітей з агресивною, жорстокою поведінкою

·         Казки для коригування дитячої поведінки, яке тягне за собою також фізичний прояв, наприклад: анорексія, енурез, нервовий тик, відмова від їжі і т.п.

·         Казки для роботи із сімейними питаннями: розлучення, народження другої дитини

·         Казки для подолання болю втрати важливих людей, домашнього улюбленця  в житті дитини

Види казок:

·         Художні. Використовуються для підтримуючої терапії та не підходять для коригування серйозних проблем. Їх можна застосовувати без спеціальних знань про принципи казкотерапії.

·         Психокорекційні. Передбачають невелику корекцію поведінки або характеру дитини.

·         Психотерапевтичні. Основний інструмент для подолання страхів та фобій. Можливість персоналізація казки під певну дитину та її проблему.

·         Медитативні. Такі казки націлені на розслаблення після психологічного навантаження. Не вирішують конкретну проблему, допомагають виявити приховані потреби дитини.

·         Дидактичні. Навчають дітей в ігровій формі чогось нового. Часто використовуються в дитячих садах та молодшій школі.

 


   Бажаю вам успіху в цій, здавалось би, легкій та, в той же час, важкій справі, як спілкування з дитиною, та її виховання.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Консультація для батьків:  "Народні ігри, як засіб розвитку соціально-громадянської компетентності"     Народні ігри  – це ігри, я...