«Виховання
громадянина-ПАТРІОТА починається з СІМ'ї»
Важлива роль у формуванні патріотизму належить сім’ї. Батьки є першими вихователями дитини дошкільного віку. Із сім’ї для дитини починається Батьківщина. Сім’я в доступних формах дбає про гармонійний розвиток дитини, опікується її розумовим, моральним, естетичним і фізичним вихованням. Метою родинного виховання загалом є формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості, вироблення в неї таких якостей, які допомагатимуть гідно долати життєві труднощі та перешкоди.
Національно-патріотичне виховання дітей у родині - складний і суперечливий процес, на який впливають різні чинники:
- матеріально-економічна забезпеченість,
- соціальний стан та рівень освіти батьків,
- місце проживання (місто, село),
- звичаї і традиції в родині,
- кількість членів родини,
- ставлення до дітей тощо.
Метою національно- патріотичного виховання, як складника виховання у родині, є
виховання любові до землі, де народилась і виросла людина, до рідного краю, міста (села), вулиці, тобто до батьківщини;
гордості за здобутки свого народу, своєї родини, а також гордості за минуле і сьогодення своїх співвітчизників;
прагнення захищати інтереси родини та Батьківщини.
У певному розумінні родина - це і є Батьківщина. Тому любов до своєї родини, матері, батька, родичів, дотримання духовно-культурних традицій, які вони сформували, - це ніщо інше, як вияв патріотизму, саме того його складника, що формується у родинних стосунках. У цьому розумінні взаємини у родині є для дитини ідеалом. Тут народжуються патріотичні почуття, виховується повага до батьків і свогородоводу, до родинних традицій, любов до Батьківщини і до рідної землі.
Виховувати в родині дітей патріотами означає:
підтримувати, розвивати й скеровувати їхні прагнення набуття й використання на практиці знань з історії рідного краю, історії України і 'її народу;
готувати виконання свого громадянського обов’язку щодо зал Батьківщини.
Джерелом національно-патріотичного ховання є культура рідного слова батька й матері, колискова пісня, рідна оселя, садиба, Батьківщина, героїчне ми народу, конкретні вчинки особистості, спрямовані на матеріальне й культурне збагачення народу.
Досвід переконує: що діти, якщо з ними проводять у родині цілеспрямовану: роботу, успадковують славу своїх батьків, дідів, прадідів, славу народу.
Родина є благодатним середовищем для виховання національно-патріотичної свідомості, почуттів і переконань у дітей.
Це обумовлено, по-перше, тим, що вона є своєрідним мікроколективом, що ґрунтується на довірливих взаємин між чоловіком та дружиною, батьками й дітьми, на емоційному переживанні різних життєвих подій. Починаючи з перших років життя дитини, родина має великі потенційні можливості соціального впливу на її свідомість та почуттєву сферу. Можливості ці криються у спільності запитів, щ нень, інтересів членів родини, у їхній взаємозалежності, відповідальності, допомозі, в найглибших почуттях подружньої та батьківської любові.
По-друге, у родинному середовищі втіленням національно-патріотичних почуттів для дитини є батьки, бабусі й дідусі. З ними у дітей пов’язуються поняття про свій будинок, рідні місця, свій край, свою Батьківщину.
По-третє, процес внутрішньородинного спілкуванняміж різними поколіннями є неперервним. Це спілкування є не лише звичайним обміном інформацією, а й передачею дітям та онукам духовного досвіду й героїки минулого, формуванням патріотичної свідомості, почуттів і переконань, поведінки.
Зусилля педагогів мають бути спрямовані на взаємодію у розробленні та виконанні сумісних рішень щодо національно-патріотичного виховання дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар